(előzetes fordítói megjegyzés: ne haragudjatok, hogy nem szó szerint a cikket fordítom és azt magyarítom, de valószínűleg az eredeti cikk írójának fogalma sem volt a VIXXről, Leot szerintem összekeverte N-el, és sanszos, hogy Google fordítót is használt, mert olyan irtózatos a nyelvezete a cikknek, hogy bevallom őszintén: még nekem is eltartott egy darabig, amíg egyes mondatokban egyáltalán megtaláltam az értelmet. Úgyhogy ez nem a valós cikk, ez az én fordításom, melyet átírtam, hogy értelme is legyen egy kicsit ennek a maszlagnak. A negyedik bekezdésben eredetileg példának felhozott számokon is változtattam, mivel egynémelyik annyira nem illett oda, hogy az valami förtelem, és én szeretek inkább értelmes lenni, mint ragaszkodni ahhoz, ami eredetileg is csapnivaló. Elnézést azoktól, akik az eredeti cikket szerették volna elolvasni, de én azt nem vagyok hajlandó lefordítani belenyúlás nélkül, mert értelmetlen.)

 

A VIXX múlt hónapban visszatért az Államokba a New Yorkban és Chicagoban tartott fellépések erejéig, követve a tavalyi Milky Way turné Los Angeles-i és Dallas-i állomásait. November 23-án New York 5. Terminálja csordultig telt rajongókkal, hogy élőben láthassák kedvenceiket, különösképp az új számokat, melyeket ebben az évben készítettek.
 
Egy drámai bevezető videót követve, mely egy elszigetelt, futurisztikus várost mutat be, a csapat a sci-fi témájú "Error"-al nyitott, a színpadon bonyolult, zárt felállásban jelentek meg. Az "Error" a csapat legújabb albuma, és az utolsó darab, mely a VIXX 'supernatural' témáinak tárházát gyarapítva N, Leo, Ken, HongBin, Hyuk és Ravi új becenevét, a "fantasy-dol"-t létrehozta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A VIXX a K-pop színpadiasabb részén találta meg a helyét: a srácok minden albumhoz kidolgozott témákkal fognak hozzá, átváltozva vámpírokból Jekyll-é és Hyde-á, édes pasikból átkozott babákká, végül pedig cyborgokká. A koncepciók kidolgozottsága élő előadásaikkor mutatkozik meg igazán, mint például a "Voodoo Doll"-nál, ahol akoreográfia (mely tartalmaz ellökést, tehetetlen mozdulatokat, és még ledöfést is) egyes részei kicsit túl meggyőzőnek bizonyultak a TV-ben való előadáshoz (így nem mindig adhatták elő a cenzúrázatlan verziót).
 
 
Persze, a 16 számból álló lista nem csupán pusztulás és homály! A sötét, titokzatos témák, mint például a "Hyde", vagy a rajongók nagy kedvence, az "On and On" kiegyensúlyozásra kerültek a pörgős, szerelmes számokkal ("G.R.8.U", "From now on, you're mine") dinamikus táncokkal ("Light up the Darkness", "Chaos") és megindító, lassú dallamokkal ("Someday", "Youth Hurts"). A színpadon nyújtott energikusság a tömeget is megmozgatta, főleg, amikor Ravi rapjéhez érkeztek az általa írt és szerzett számában, a "Secret Night"-ban, vagy amikor N és a legfiatalabb, Hyuk mindent beleadott a "B.O.D.Y" koreográfiába. Remek lehetőség volt ez arra, hogy végre mindenki belássa, mennyire jók a fiúk élőben, főleg a fő énekesek, Ken és Leo. Azok a magas hangok nagyon ott voltak a szeren.
 
Az 5. Terminál hangberendezése sokkal inkább való az együttesek élő előadásaihoz, mint az előre felvett K-pop zenékhez, így sok probléma lépett fel. Például Ravi mikrofonja felmondta a szolgálatot erőteljes "On and On" rapje közben, és a minőség is leromlott sok helyen. A táncos csapatok, mint a VIXX erősen támaszkodik a háttérre, mind zeneileg, mind háttérénekileg, így kiábrándító, mikor az egyik elem túlzottan hangos, vagy mikor egy másik éppen alig hallható.
 
 
Bár rövid volt - a fellépés alig másfél óráig tartott a bevezető után -, az esemény legfőbb része a tolmács-segítette Q&A részlet, azokból a kérdésekből, melyeket a rajongók előzetesen felírtak. A VIXX vezetője, N próbálta irányítani a tömeget, mikor minden kezelhetetlenül hangossá vált, de a többi tag nem nagyon segítette ki őt ebben. Ravi lányideáljának tárgyalása (a válasz: "Ti!") és a "A házam!" azon New York-i látványosságok közé tartozik, melyeket a VIXX-nek meg kellene néznie, még jobban felkorbácsolta a kedélyeket.
 
A fő színpad eseményei a VIXX korábbi számaira tett utalás nélkül értek véget, ezért mikor a hangfalakból megszólaltak a játékgép hangjai, a Starlight-ok szinte megőrültek. A csapat játék témát feldolgozó száma, a "Rock Ur Body" nyitotta meg a ráadást, a lazára koreografált szám esélyt adott a tagoknak viszonozni mindazt a szerettet, amit azon az estén a rajongóktól kaptak. Reméljük, a szerencsétlen körülmények ellenére a VIXX magával viszi majd a New York-i Starlight-ok szeretetét, bárhová is menjenek legközelebb.
 
 
Még többet szeretnétek? Nézzétek meg a koncert fotóit alább, és maradjatok velünk az exkluzív VIXX interjúig, egyenesen a show helyszínéről!
 
VIXX US Turné 2014 - SZÁMOK LISTÁJA
“Error”
“Voodoo Doll”
“Hyde”
“Light Up The Darkness”
“Secret Night”
“Only You”
“Someday”
[ Q&A ]
“Youth Hurts”
“B.O.D.Y.”
“G.R.8.U”
“Beautiful Killer”
“Chaos”
“Eternity”
“On and On”
[ Ráadás ] “Rock Ur Body”
[ Ráadás ] “From Now On You’re Mine”
 

 

 

 

 
 
Forrás: MTV-K